wtorek, 16 stycznia 2018

Wizyta w muzeum

Godzina 7:17
Leżę w łóżku co chwila kaszląc. Jakże pomocny lekarz stwierdził że dopadła mnie dziwna, niegroźna infekcja... Naprawdę??? No sam bym na to nie wpadł. Przepisał lekarstwa, które zacząłem zażywać przed wizytą w ośrodku zdrowia. Tak.... 
Ale co będziecie czytać o narzekaniach na NFZ. Od tego są politycy :P

We czwartek (prawie tydzień temu) byliśmy w Muzeum Narodowym w Krakowie. Zwiedzaliśmy wystawę poświęconą Wyspiańskiemu. 
Bardzo mnie zaskoczył sposób oprowadzania przez panią przewodnik. Każde dzieło omawiała pod kątem przestawienia życia autora, a przede wszystkim jak owe życie wpływało na malowane obrazy czy pisane książki. Kolejne zaskoczenie - Wyspiański projektował meble! Usłyszałem o tym pierwszy raz i chyba najbardziej zapadło mi w pamięci. I to jeszcze jak je projektował... Aż bym się pokusił napisać o tym osobny post haha. 

Udało mi się zrobić jedno kiepskie zdjęcie 


Wystawa była według mnie bardzo dobrze przemyślana i mimo, że nie jestem wielbicielem chodzenia po muzeach - daje łapkę w górę :D

Za tydzień wyjazd do Francji na 4 dni. Już nie mogę się doczekać ale boję się trochę lotu samolotem... Nigdy w życiu nie leciałem i mam nadzieję, że nie będzie to przeżycie przyprawiające o stan przedzawałowy.

Właśnie... był bym zapomniał. Utworzyłem dwie nowe strony "W morzu ulotnych dni" oraz "Bogobojni". Tytuły dwóch książek czy czegoś w tym stylu, które zacząłem pisać dwa lata temu i o nich zapomniałem haha. Nie mogłem wymyślić lepszego tytułu dla tej drugiej więc liczę na jakieś podpowiedzi ;)

3 komentarze:

  1. Jeżeli jest dobry przewodnik to w Muzeum nie jest nudno.
    Moim zdaniem galerie sztuki są nieco lepsz niż muzea, ale to pewnie zależy od tego czyje dzieła są. Ja byłam w galerii Beksinskiego. Jego obrazy są genialne, specyficzne i mroczne. Nie każdemu przypadną do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uch... Ostatnio coś się działo, że nie mogłam wejść na Twojego bloga. Nie wiem czy to wina systemu, czy mojego laptopa. Wyswietlala mi się tylko biała strona.

      Usuń
    2. Oj tak Beksiński zdecydowanie zachwyca :D
      Nie szkodzi hehe
      Ważne, że już się da ;)

      Usuń